Pages

Followers

Thursday 22 September 2011

Semester Pertama (Flashback)

Permohonan saya untuk melanjutkan pelajaran BERJAYA!!!
Makhluk pertama yang mengetahui keputusan ini ialah isteri. Dialah orang pertama yang menyampaikan berita baik ini kepada saya. Sungguh rajin isteri saya membuat semakan online kan? Saya sendiri dah naik bosan membuat semakan tapi line busy je. 

Oh ya..
Pada mulanya saya ditawarkan di UTHM kampus utama Batu Pahat pengajian Kemahiran Hidup.
Jauh kan? Sebab saya tinggal di Kuala Lumpur. Mesti kurus si 'harimau malaya' peliharaan saya kalau begini gayanya yang terpaksa travel 2 minggu sekali untuk tujuan kuliah. Tapi isteri berkata.. chaiyok!!!!

Harimau saya yang suka termenung

Ermmm.. Walaupun mendapat ucapan tahniah dari isteri tetapi saya yakin jauh di sudut hatinya timbul perbagai perasaan. Terutama ketika saya membaca entry di dalam blog Myluv-Sylvia. (sila klik kalau nak baca). 

Dan, kuliah pertama sangatlah memenatkan. Bermalam di hotel seorang diri amatlah membosankan. Teringin nak bawa isteri dan anak bersama. Tetapi saya tak sanggup menyusahkan isteri yang sarat mengandung. Mesti dia pun triple penat. 

Akhirnya keputusan pun dibuat. Saya rajinkan diri menulis surat rayuan untuk bertukar Universiti. UPSI adalah pilihan utama kerana UPSI turut menawarkan opsyen Kemahiran Hidup. Fuhhhh kanan fuh kiri!!! Dannnnn....
-
-
-

Keputusannya BERJAYA!!

Syukur sekali lagi. UPSI - Kuala Lumpur hanya 1 jam perjalanan menaiki kereta. Tetapi ..... (Bersambung)...

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana sudi memberi komen